Rasism & fiender

                                                                           Rasism


Jag var ju som sagt på middag idag och jag träffade en hel del nya människor idag vilket känns skönt som tusan men jag la märke till en tjej på middagen som såg så dystert ut, jag kände inte henne men endå gick jag fram till henne och frågade hur allting stod till. Hon kollade på mig och sedan brast det för henne , hon kramade om mig och började gråta, Till slut kunde jag trösta henne så vi gick till hamnen och hon berättade att hon hade skaffat en pojkvän vars ursprung är från syrien och hon är svensk. Hon berättade även att hennes föräldrar har stött ut henne från familjen sen  dess att dem fick reda på det. Hur fan kan man ha hjärtat till nått sånt? Hur tänker föräldrarna ? OH ni förstår inte vilken vrede jag har inom mig, jag kan fortfarande inte släppa det. Det är inte dem som ska leva med honom ! Det är hon, det är hennes val inte deras. Jag tror att egentligen allt detta handlar om avundsjuka mellan olika nationaliteter.

Tänk om mina föräldrar skulle vara rasistiska? Jag skulle faktiskt inte bry mig om vad dem tycker, jag som person är bestämd. När jag har bestämt mig för något så kommer det på ett eller annat sett att ske. 

                                                                                                 Fiender



En sak min pappa alltid säger till mig är : Dzenita du kommer ha framgångar i ditt liv och även motgångar. Men en sak ska du alltid lägga på minnet och det är att alltid ligga 2 steg för alla andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0